Allvarligt!

Jag var på A6 med min kära svärmor och vilddjuret igår för att shoppa kläder till Tillans bröllop. På Kappahl hade jag sen tidigare sett ut en asball skotskrutig kjol med svart tyll under som Sigrid skulle ha. Vi hittade även en vit tröja som passade till. Sen tyckte vi att en svart väst över hade varit coolt så jag gick och frågade efter en sån.

Jag: Hej, har ni någon helsvart väst i barnstorlek?
Expediten: Nej...
Jag: Inte ens på killavdelningen?
Expediten: Vi har bara den här men den är väldigt killig.
Jag: Jaha... Men det bryr jag mig inte om.
Expediten: Vad ska du ha till?
Jag: Den här. (Visar upp kjolen)
Expediten: Jaha, nej det tycker jag blir alldeles för killigt.

SÖRJA ÄRKENÖT!!! Ta dig i brasan. Jag skiter väl i vad du tycker är för killigt och inte. Du vet expediten, alla vill inte ha rosa och lullull på sina fina små flickor. En del vill inte ens att deras flickor ska vara särskilt fina utan mer balla. Jag är en sådan. Jag skulle hellre kräkas på ICA än klä Sigrid i något som skriker ut "Jag kan inte leka som jag vill för då går den här fina rosa spetsen sönder. Jag sitter här i ett hörn och är tyst och ser söt ut för så ska ju flickor vara."

Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJA TIN!!!

2009-12-08 @ 22:27:57
Postat av: Anonym

Haha, det här är kul! Men jag står helt på din sida!

2009-12-09 @ 11:44:43
Postat av: Tin

Två anonyma kommentarer till... Jag blir så nyfiken!

2009-12-09 @ 13:31:46
Postat av: Frida

jag hoppas du köpte västen! lite kul ändå att expediten sa vad hon tyckte. De brukar ju säga "åh, det är såå fint på dig"-bullshit.

2009-12-09 @ 13:51:01
Postat av: Anonym

anonymabeundrare.se

2009-12-09 @ 14:57:11
Postat av: sara

men vad trött jag blir! varför ska de envisas med att tjejer ska vara rosa och fluffiga?? och ömtåliga?? stört. jag var på ett flickdop i helgen, presenterna och det stackars barnet badade i rosa. inget fel på själva färgen, bara vad den representerar. gaaah. hoppas du köpte västen ändå! (om den var fin alltså):)

2009-12-09 @ 16:10:02
URL: http://savetheday.blogg.se/
Postat av: sara

Kolla in:



http://www.skonahem.com/blogg/persiljas-hus/2009/12/08/underteckant-feminist/

2009-12-09 @ 16:56:00
Postat av: mamma

Ok att du inte gillar rosa men!! man får smutsa ner sig i rosa kläder oxå!! Det ser jag nästan varje dag. Kramisar mamma

2009-12-09 @ 16:59:44
Postat av: Kattis

hahahaha JAG tycker det blir alldeles för killigt :') who fuckin cares vad DU tycker?! Roligaste jag hört. Rätt svar hade väl varit att ja det finns på killavdelningen, kom här ska jag visa dig.. och om HON nu tyckte det var för killigt är det väl hennes rätt att hinta det - men valet måste väl ändå vara ditt! Hahaha

2009-12-09 @ 19:08:32
URL: http://paksukainen.blogg.se/
Postat av: syster

Ha ha ha!!! Tur att barnen sover så hårt för jag skrattade högt!

2009-12-09 @ 22:06:27
Postat av: syster

jag väntar förresten m spänning till S kommer i den rosa fasen som båda E o I gått igenom! Tänk när hon vill ha rosa klackskor o prinsessklänning!

2009-12-10 @ 08:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0