Blää

Blä. Det känns inte bra idag. Har en nervösklump i magen och känner mig ledsen. Det är det här med jobb. Ska jobba heela helgen, extravak. Extravak betyder verkligen inte att sitta och hålla någon i handen har jag ju lärt mig. Ska vara på en avdelning jag inte känner till så väl och sånt blir jag nervös av. Hela veckan blir ju förstörd eftersom jag är expert på att oroa mig för saker i förväg.

Pratade med bemanningen igår och nu måste man kunna jobba precis varenda tid som man lägger sig tillgänglig och det känns inte heller bra. Jag har en liten plutta som alltid kommer i första hand. Åh, jag vill inte behöva planera långt framåt. Jag vill ha ett jobb!! Ett fast jobb så jag vet ett schema och så att Anton kan va ledig är jag jobbar. Medicin E, please?

Kommentarer
Postat av: Syster

Det ordnar sig ska du se! Du är ju världens bästa syrra! Kram

2009-11-18 @ 14:57:03
Postat av: Tillan

På ett sätt förstår jag din oro inför helgen men ändå inte.

1. Du har stor socialkompetens och i mitt huvud borde alla gilla att arbeta med dig.

2. För mig framstår du som en mycket bra syster som tar sitt jobb på fulaste allvar.

3. Det är jobbigt att oroa sig.



Hej hopp

2009-11-18 @ 16:03:02
Postat av: Karin

men, (igen) om du lägger dig tillgängligt en fredag om två veckor, oså ringer de torsdagen innan o frågar, då har det ju kunnat hända MAASSOR på vägen, säg att sigrid är sjuk. måste du säga ja?

2009-11-18 @ 17:35:41
Postat av: Tin

Exakt Karin!! Det är det som är så dumt. Jag måste jobba de tider jag lägger... så det blir ju mest att jag kan lägga helger nu när jag måste eftersom Anton är ledig då.

2009-11-18 @ 20:44:38
Postat av: Tin

Tillan, tack så väldigt! Det värmde. Jag tar mitt jobb på stort allvar men kommer man till ett nytt ställe känner man sig väldigt bortkommen.

2009-11-18 @ 20:46:02
Postat av: r

2009-11-18 @ 21:19:01
Postat av: Frida

Du ska inte underskatta din egen förmåga!

2009-11-18 @ 21:22:01
Postat av: Peter

Tin, läs noga:



DU ÄR ASGRYM! DU ÄR FAKTSIKT HELT FANTASTISK!



Klart att ny avdelning och jobbiga tider kan kännas svårt, men din erfarenhet och kompetens ökar stadigt. Du kommer garanterat att hitta rätt arbete så småningom, helt enkelt för att du är så bra på det du gör. Jag kan inte tänka mig en bättre sjuksyrra.

2009-11-19 @ 11:06:17
Postat av: Tins moster

Hej du

Känner igen det där, fast det är längesen........

Började min "karriär"(hmm)som timanställd i jkpg.

Fick bara jobba helger och nästan inget på veckorna!

Och satt mycket vak på med.avd.



Sen hamnade jag ju till slut på världens bästa jobb!!! (ok då!säkert lika bra som M.E)



Håll ut Tin. Det ramlar säkert över dig en tjänst

när du minst anar det, och då har du med dig massa bra i bagaget. Pussa på Sigrid från mig

2009-11-19 @ 19:37:26
Postat av: Tin

Åh, tack vad ni är snälla!! Jag ska försöka tänka positivt. Jag gör ju en "insats" och får mer erfarenheter på köpet. Det är lite nervöst bara när man inte vet vad som väntar. Extravak kan vara lite vad som.



Jag fick faktiskt ett sommarjobbserbjudande igår som jag blev väldigt glad över. Men bara över sommaren tyvärr.

2009-11-20 @ 11:36:46
Postat av: Bror duktig

Ja, sommarjobbserbjudanden gäller tyvärr ofta bara över sommaren...

2009-11-20 @ 13:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0