Gris

Kanske man skulle skriva ett inlägg om the svininfluensa? Orkar jag det? Det är ju det enda folk pratar om. Jag säger bara såhär:

JA, jag tycker att ni ska vaccinera er. Det är min åsikt som både privatperson och sjuksyrra. Jag har svängt i frågan som privatperson, som sjuksyrra har jag alltid varit lojal mot Per Erik Åbom. Åsikter som att vaccinet inte är tillräckligt testat biter inte riktigt på mig. Vaccinframställarna hade nog inte vågat släppa det om det inte var testat. Argumentet att "någon" (vaccinframställarna) tjänar enorma mängder pengar må vara sant men det får det väl vara värt om det faktiskt räddar livet på folk. 

De som gnäller över att de fått sådana jobbiga biverkningar vill jag bara slå i huvudet. TÄNK LITE LÄNGRE! Hur hade du mått om du fått svininfluensan? Eller ännu värre, smittat någon annan med den? Jag vet en som själv tillhörde en riskgrupp, fick vaccinationen och en del biverkningar och sen varnade andra för att ta den. Very smart.


Mina åsikter som sagt. Hur du ska göra bestämmer du själv. Jag finns på plats tisdagar och torsdagar för att vaccinera dem som så önskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0