En lyckodag

Det är en mycket viktig dag. Datorn är igång, jag är inloggad, Sigrid är nöjd. Klockan slår 9.00. F5, F5, F5, varför händer inget? Äntligen går det att boka! Jag trycker snabbt som attan på Linköping, Cloetta Center. Systemet tänker, jag blir utkastad. Detta upprepas tre gånger och jag förbereder mig på en lång väntan. PLÖTSLIGT, efter bara tre minuter, kommer jag fram till sidan där man väljer antalet biljetter. Är det sant?, tänker jag? Bokningen går igenom, bekräftelsemejlet kommer och lycksokänslan sprider sig i kroppen. Kastar mig på telefonen och ringer Emma som även hon lyckats denna underbara oktober-morgon. Konsert nummer åtta och nio är räddade.

Ni kan skratta om ni vill. Håna oss, vi rör oss- ni står still.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0