kent 100807

1. Intro/Utan dina andetag
2. Det finns inga ord
3. Skisser för sommaren
4. Sjukhus
5. Musik non stop
6. Ensam lång väg hem
7. Romeo återvänder ensam
8. Ensamheten
9. Töntarna
10. Ismael
11. Gamla Ullevi
12. Idioter
13. Kärleken väntar
14. Ingenting
15. Vy från ett luftslott
16. Krossa allt
17. Dom andra
18. 747

19. M
20. Mannen i den vita hatten


För tionde gången i mitt liv såg jag igår kent live.  Som vanligt var de enormt bra! Jocke var på strålande humör, flängde runt och hade sig. Brukar han vara så smal? Men på det hela så var det tre saker som drog ner betyget.

1. Det var tokvarmt.
2. Ljudet var inte så lysande där jag stod. På Töntarna hörde jag ungefär inget mer än basen och folk omkring mig. Utomhusljud är väl svårare att få till än inomhus.
3. Det var tredje konserten i år. Kände lite att nu kan jag det här.

Sammanfattningsvis: Kent gjorde mig inte besviken, inte alls. Det var de tre ovanstående argumenten som ger slutbetyget 3,9/5.

Sen vill jag gärna utdela en smocka till
1. Killen som inte kunde 747 och aldrig hört M.
2. Tjejen som påstod att "de slutar alltid med 747!"
3. Förbandet. Som Feffe sa, "Skynket de hissade upp när förbandet var slut fick mer applåder än själva förbandet."

Idag är jag lite dagen-efter-deppig. Turnén är slut och de har släppt två skivor på kort tid. Det känns som att det kommer ta ett tag innan de släpper nytt. Men som Jocke så fint sa. "När den här turnén är slut så kommer vi skingras för vinden och inte prata musik på minst... fyra timmar." Jag räknar sekunderna till nästa skiva och nästa turné. Ni håller mig vid liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0