Happy gott 2011

Jaha. Nyårsafton. Igen. Förra året spenderades nyår i Solvik. Sigrid ville inte somna så vi fick köra en sväng med henne i bilen. Sen fick vi skynda oss hem på nyårsdagen för att en viss fröken hade bestämt sig för att bli fru.
Man borde ju skriva någon sorts krönika över 2010 men jag orkar inte. Ni får en liten lista istället.
2010 var året då...
...jag gick från att vara mammaledig till att vara karriärmorsa.
...Sigrid började hos dagmamma.
...jag klippte mig kort och sedan ännu kortare.
...jag skaffade glasögon.
...vi införskaffade ny dator, kamera, tv, telefoner.
...jag fick lite ångest över konsumtionssamhället.
...Anton gav med sig i diskussionen om min nya tatuering.
2011 kommer bli året då...
...jag tatuerar mig. Igen. Med Emma. (Joo mamma, jag ska faktiskt det!)
...chefen säger "Du får anställning över sommaren"
...facket säger "Nu är du in-LASad."
...Jocke Berg upptäcker min blogg och inleder ett samarbete.
...jag klipper mig ännu kortare.
Förresten, idag är sista dagen jag äter godis. Från och med imorgon har jag godisförbud. Gud hjälpe mig.
Gott nytt år allihop!

Kommentarer
Postat av: Tillan

Känner mig hedrad att få vara en del i din nyårskrönika...

2011-01-01 @ 16:39:50
Postat av: sara

Ååh, jag har också godisförbud hela året! Håller redan på att förhandla med mig själv om vad som räknas som godis...hmm, alldeles för stor gråzon. Vi får peppa varandra!

2011-01-01 @ 22:12:41
URL: http://savetheday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0