Rommedahls pralintillverkning AB

Jag har gett mig på att göra praliner! Här får ni en fin steg-för-steg-guide.
Leta upp godsaker i kyl och skafferi. Jag tog nougat och mörk blockchoklad. Smält över vattenbad.
Hitta något lämpligt att göra pralinerna i. Jag hittade dessa bubbliga saker på jobbet. De är till för mediciner men de skulle slängas och jag såg potentialen.
Hacka lite nötter, russin, glitter eller glamour att ha i pralinerna.
Nu kommer vi själva ihävandet. Den lilla söta kannan ni ser har någon glömt i vår kyl. Jag har försökt få tag på ägaren men det har inte lyckats och nu tycker jag att den är min. Den är perfekt för ihävande av pralinsmet i pralinform.
Fyll formarna till hälften, häv på nötter och fyll upp med smet.
In i kylen och sen är det klaaaaart!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har provsmakat! De var jättegoda och såg helproffsiga ut när de kom ur formen. Lägg ut en bild på det Tin.

Kram mamma

2010-12-18 @ 09:20:03
Postat av: Kusin Linda

Medicinformen var ett genialiskt bra val av form.

2010-12-18 @ 09:32:15
Postat av: Anonym

2010-12-18 @ 18:04:56
Postat av: tins moster

Snyggt!! Ser smaskigt ut.

Sådana medicinformar har jag inte sett på jobbet.

Vill man ha en JÄTTEpralin kan man ju ta en med.kopp!!!!!

2010-12-18 @ 18:08:01
Postat av: Susanne

Vad fiffigt med medicinbubblorna!!!!

2010-12-19 @ 18:55:17
URL: http://ennasus86.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0