Apoteket i kiosken

Jag har ont i magen men brist på analgetika såsom paracetamol och ibuprofen. Tanken på att gå med vagnen ner till Apoteket är inte lockande för gatorna här verkar ha skottats av en treåring. (Alltås inte alls, har ni nånsin sett en treåring skotta?) Men då inser jag plötsligt att både ICA och kiosken här nere säljer receptfria läkemedel. Jag är i princip emot detta men idag tänker jag inte gnälla. Idag är jag för fri konkurrens och kommersialism och andra kapitalistiska idiot-idéer. Latmasken i mig jublar!! Men när det blir vår och barmark tänker jag gå ner till Apoteke tigen för där kan man få svar på sina rågor, kassörskorna på ICA får inte svara på minsta lilla fråga.


(Det kan hända att jag blandat ihop ett och annat här, jag vet att Apoteket inte längre är statligt men jag vet inte säkert vad Apoteket och ICA har med varandra att göra. Säljer Apoteket piller till ICA? Konkurrerar ICA med Apoteket?)


Kommentarer
Postat av: besserwissersyster...

Behöver du ett rättstavningspiller med eller kan du inte stava pga magontet?

2010-02-17 @ 23:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0