Kommer alldeles strax

Jag jobbade igår kväll på hemtjänsten. På ett av mina besök skulle jag till en äldre herre som hör lite dåligt. Jag kom dit, ringde på och låste upp. Hallå!, ropar jag men det är helt tyst i lägenheten. Hallå, ropar jag lite högre, det är från hemtjänsten! Då hör jag plötsligt en klar och tydlig röst som säger: Kommer alldeles strax. Det var bara det att det var inte den äldre herrens röst utan en betydligt yngre man. Oj, har jag gått fel? hinner jag tänka innan jag kommer på att jag låst upp med rätt nyckel. Jag tar några steg in i lägenheten och förstår vem som pratat med mig. Det var TVn. Jag hade kommit mitt under nyheterna och de hade lite tekniskt strul och väntade på ett inslag, därav "Kommer alldeles strax".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0