Nyårsmat

Idag försökte jag bjuda hit min syster på lunch men det hann hon inte. Jag ska bara upplysa henne om vad hon missade.

Nyårsmat
Kycklingfilé
Champinjoner
Rödlök
Paprika- och chili-creme fraiche
Vanlig Creme Fraiche

Skär kycklingfilén i små bitar, typ som... ja men lagom små. Stek dessa tills de fått lite färg, lägg åt sidan. Stek rödlök och skivade champinjoner tills det ser gott ut. Häll sedan dit kycklingen och all creme fraiche. Småputtra en stund. Vill man så kan man lägga i en hönsbuljong- eller grönsaksbuljongtärning. Servera med pasta (taglietelle) eller ugnsstekt potatis. Mumma!!

Jag använde tre av fyra filéer i påsen, en halv lök och kanske 20 små champinjoner. Till det hade jag en stor burk vanlig creme fraiche (15%) och en liten burk chili-fraiche.

Vi åt denna mat en nyår, därav namnet.


Kommentarer
Postat av: Syster

Meeen... Jag hade ju tre barn att ta hand om eftersom mannen är ute o svirar. Jag hade gärna velat komma. Trodde förresten det stod på menyn även nästa onsdag?

2010-02-10 @ 15:37:32
Postat av: Nååådas

Nu är receptet uppskrivet, hoppas jag kan få för mig att testa i helgen :-)

2010-02-10 @ 21:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0