Snut-Sigrid och fortköraren del II



Fortköraren har nu valt att träda fram. "Jag tyckte att jag framställdes i dålig dager i förra reportaget" säger han. Han heter egentligen Noa och är snart 19 månader. Han har nu blivit frisläppt och fått sin bil tillbaka. Men hans version av historien är en helt annan än Snut-Sigrids. "Hon behandlade mig respektlöst, som om jag vore dum i huvudet. Jag försökte var tillmötesgående men hon bara fnös åt mig. Hon kallade min bil för skrothög och repade den med sin stora nyckelknippa."

Fortköraren kliver av sin älskade bil och visar. "Lacken på vänstersidan är förstörd, jag kommer behöva bekosta en omlackering själv. Min bil betyder allt för mig. Självklart förstår jag att den beslagtogs men man tycker ju att den borde vara trygg hos polisen. Jag kräver en ursäkt från Snut-Sigrid"

 



Vi hittar Snut-Sigrid men hon vill inte kommentera händelsen. "Jag är ledig idag, ser ni inte det? Jag har köpt en ny halsduk som jag provar." När vi pressar henne säger hon till slut "Skulle jag ha repat hans skämt till bil? Som han kör så är det ett under att bilen fortfarande sitter ihop. Komma och anklaga polisen för att ha förstört hans bil! Det är ju horribelt, hårresande! Den där ursäkten kan han leta i stjärnorna efter."


Kommentarer
Postat av: moster

Bra att han fick lite upprättelse! Undra vad Tillan säger om Snut-Sigrids beteende?

2010-02-09 @ 17:29:27
Postat av: mormor

Ser fram mot fler kapitel i denna underhållande historia!

2010-02-09 @ 18:49:22
Postat av: moster

Tycker förresten att halsduken är lik nåt helt annat.

2010-02-09 @ 19:57:56
Postat av: Tillan

Tycker definitivt att Snut-Sigrid är as cool, hon har kanske en aningens dålig attityd... Men vad gör det när jag höll på att garva ihjäl mig när jag såg bilden på henne. Tycker dock lite synd om söta Noa

2010-02-09 @ 21:01:07
Postat av: moster

Bra svar Tillan. Sympatiskt, som min pappa skulle sagt!

Visst har vi världens goaste syskonbarn!

2010-02-10 @ 13:13:25
Postat av: Pär

Jag tycker Sigrid påminner lite grann om grannen i Beckfilmerna.

2010-02-10 @ 17:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0