Emma och hennes tråkiga lillebror

Jag är så innerligt trött på böckerna "Emma dammsuger" och "Emmas lillebror". Jag skulle kunna hiva ut dem genom fönstret och njuta av att se dem förstöras i snön. Men det gör jag inte. Jag läser om och om igen hur Emmas lillebror får ny blöja och hur Emma dammsuger upp hans strumpa. Så fort vi går upp för trappan skriker Sigrid "Emma!" och sen är det bara att läsa. Jag hoppas det här är en övergående fas. Inte att läsa, bara Emma-böckerna.

(Fick du en chock av rubriken, Marie?)


Kommentarer
Postat av: syster

Ja, det fick jag. Tänkte först säga upp bekantskapen, men sen läste jag klart o då blev det ju lite skillnad. Kan rekommendera Emma tvärtemot!

2010-01-22 @ 14:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0