Kent kör traktor ibland.

Det finns några saker i livet som ligger mig extra varmt om hjärtat. Sigrid är en av dem och kent är en annan. Givetvis vill jag sammanföra dessa båda storheter så här lyssnar vi inte på Mora Träsk eller Majas alfabetssånger, vi lysnnar på kent. En dag berättade Sigrid att kent varit hos morfar och jag blev något brydd. Min pappa gillar inte kent så värst mycket. Sen fattade jag vad hon menade. Hon menade Kenneth, pappas granne. Hon tror att det är Kenneth som sjunger. Imorse lyssnade vi som vanligt på kent och Sigrid skiner upp. "Det är kent!"säger hon upprepade gånger. Jag blir såklart glad över detta ända tills hon kläcker kommentaren "Kent kör traktor ibland".
(Detta finns på film men tyvärr är hon spritt språngande näck och det känner jag inte för att lägga ut här.)

Kommentarer
Postat av: moster

Ha ha, Jocke Berg är Kenneth i Kohagen!!!

2010-11-19 @ 20:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0