Svar på frågestunds-frågorna!

Först och främst ett STORT tack till alla frågeställare. Jag har fått rensa rejält bland frågorna (över 400 stycken!) och valt ut de bästa. Håll till godo!


V eller Kd?

V.

 

Försvarsmakten eller VPG-teamet?

VPG-teamet. I somras träffade jag faktiskt på ett par därifrån som var riktigt trevliga! Men man har ju även träffat på några som var mindre trevliga.

 

Kött eller fiiiiiiiiiiisk?

Beror helt på i vilken form det serveras. Jag gillar kött som inte ser ut som kött, alltså typ köttfärs, hamburgare, köttbullar. Fläskfilé går bra med. Flintastek däremot äter jag dårakt inte. Helst inte stek heller, eller karré. Hua. Fisk ska vara ugnsbakad, stekt, panerad eller möjligtvis kokt. Gravad lax eller rutten sill äter jag icke.

 

Bästa PVK-sättningstips?

Oj, jag är inte någon PVK-mästare men jag tror att mycket handlar om inställning. Man måste tro att man klarar det och inte ge upp. Bra belysning, blå nål och varmvatten i handske funkar med.

 

Hur gick det egentligen med RABARBERNA

Jag kommer inte ihåg! Vet inte vad jag gjorde med dem.

 

Varför föll valet på sjuksköterska som yrke?

Jag ville jobba med människor, har alltid gillat sjukhus och sen gick jag på magkänslan. Jag skulle aldrig i livet vilja jobba på en industri.

 

Vilket att ditt favorit-fika?

Oooh! Mycket svårt. Kladdkaka funkar ju alltid, likaså prinsessbakelse. En äppelpaj säger jag inte nej till, inte heller wienerbröd. Men det viktigaste är fikasällskapet. Allt smakar bättre om man har trevligt sällskap!

 

Är du blå?

Inte politiskt sett men kollar man noga så är mina synliga vener blå.

 

Är ZAC EFRON SÖTAST I VÄRDEN?

Nej. Många tror det men det är tyvärr en missuppfattning.

 

Varför är havet blått o solen gul?

Den vetenskapliga förklaringen: Det blå i havet kommer sig av ljuset och brytning och ja, hmm. Solen är gul för att den brinner. Den lite roligare förklaringen: Gud tyckte att det var snyggt.

 

När får Sigrid syskon?

Vi har inte bestämt det. Jag tycker att det vore lagom att Sigrid fick syskon när hon var tre men det skulle ju innebära att jag borde bli gravid ungefär NU och jag har ingen vidare lust med den här graviditetsbiten just nu. Ett fast jobb först kanske. Sen får vi se.

 

Vem är din största idol?

Jocke Berg.

 

Skrattar du alltid åt Peters skämt för att de är roliga eller för att vara artig?

För att de är roliga. Peter har en mycket skruvad humor som jag uppskattar väldeliga.

 

Vad är det godaste man kan köpa på restaurang 95:an?

Kebabtallrik utan lök. Är oerhört sugen på en sådan just nu.

 

Kommer ni någon gång att flytta ifrån ert nuvarande hus, och i så fall vart?

Ja det kommer vi! Vi har faktiskt ganska långt framskridna planer på att flytta från detta eländiga ställe. Huset är ok, läget värdelöst. Vi vill flytta ut på landet, allra helst till ett kanonläge i Gustav Adolf, exakt vart är lite hemligt. Innan Sigrid börjar skolan vill vi vara på plats i vårt nya, snygga hus med inbyggt dubbelgarage. Där ska man kunna släppa ut barnen utan att vara rädd för att de blir överkörda, man ska kunna kissa bakom knuten och framför allt, man ska kunna sova ute!

 

Om du fick ta med dig en och endast en Kentlåt till en öde ö, vilken väljer du då?

747. Mannen i den vita hatten är också ett alternativ men det känns mer peppande att lyssna på ”Jag håller dig vid liv” (som de egentligen inte sjunger på skivan men jag brukar sjunga det själv) än ”Vi ska alla en gång dö”.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jaha många frågor får svar, men inget svar på frågan om du har "ingen reklam tack" på din brevlåda? Frågan är ställd i en tidigare kommentar

2010-10-02 @ 19:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0