Lucka 1, jul på mammas vis

Jag har varit lite ur takt i höst. Hela sommaren väntade jag på sommaren. På sensommaren väntade jag på sensommaren. Så när folk omkring mig börjar prata om jul förstod jag ingenting. Vadå jul, det är väl... sensensommar?? Men nä.

Hursomhelst, förra veckan kom julkänslorna smygande. Jag tog med barnen till Ikea och köpte nödvändigheter, bakade peppisar med barn, syskonbarn och såklart syster, letade mig fördärvad efter en paketkalender och så vidare. Jag såg fram emot att sätta upp adventsljusstakar och stjärnor men där blev det stopp. Anton målar fönsterbrädor idag och ville inte ha några stjärnor där. Så nu kommer folk tro att vi är julhatare som inte satt upp ett enda litet juleljus.

Som kompensation får jag nu uppleva advent i Gullskog igen efter några års uppehåll. Målarfärgen Anton använder är minst sagt ohälsosam så vi fick flytta hemifrån ett tag. Min mamma kan det här med jul, i synnerhet kakor. Här kommer därför receptet på mammas nötkrans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0