Lucka 7, Inget doftar såsom mammas bak

Blogg-appen funkar inte. Den trilskas och tjurar och vill inte vara med så tyvärr kan jag inte lägga upp bilderna på de hysteriskt fina lussebullarna vi bakade idag. Det började bra, vi somnade alla tre. Men sen fick vi fart och satte deg. Sen gjorde vi klassiska lussekatter, en lussekamel, en lussepåfågel samt deluxe-bullar. Deluxe-bullarna fylldes med smör, vailjsocker och marsipan. Jag hade ingen mandelmassa hemma men hittade grön marsipan och det funkade minsann lika bra. Du milde så goda de blev! Full pott tack vare mammas recept med Kesella i. 
 
Julfesten igår var mycket lyckad! Den bjöd på gourmet-mat, en högst oväntad kyss (som jag inte var inblandad i) samt en efterrätt som... ja. Den går liksom inte förklara. Googla semifreddo med nutella. MUMS!!
 
 
Imorgon har jag en fullspäckad dag. Ses då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0